-
Koszyk jest pusty
-
x
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Koszyk jest pusty
-
x
Do bezpłatnej dostawy brakuje -,--Darmowa dostawa!Suma 0,00 złCena uwzględnia rabaty -
-
Koszyk jest pusty
-
x
- Rolnictwo
- Warzywnictwo
- Sadownictwo
- Programy Ochrony Roślin
- Zeszyty uprawowe
- Ogrodnictwo
- Prawo rolne i agrobiznes
- Podręczniki Nauki Rolnicze
- Przemysł/Przetwórstwo
- Architektura krajobrazu
- Weterynaria
- Konie
- Pszczelarstwo
- Rośliny i zwierzęta
- Dla dzieci Przyrodnicze
- Leśnictwo
- Myślistwo. Rybołówstwo
- Albumy
- Biografia
- Biznes, ekonomia, marketing
- Historia
- Języki obce
- Kartografia i przewodniki
- Książki dla młodzieży
- Kuchnia, diety
- Literatura
- Logopedia, pedagogika, dydaktyka
- Nauka i technika
- Nauki humanistyczne
-
Podręczniki szkolne
- Poradniki
- Słowniki i encyklopedia
- Sztuka
- Kategorie
-
Zasoby osobiste i społeczne a dobrostan psychiczny wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych
| Wysyłka w ciągu | 2-5 dni roboczych | ||||||
| Cena przesyłki |
13.5
|
||||||
| Dostępność |
|
| Kod kreskowy | |
| ISBN | 978-83-233-5150-4 |
| EAN | 9788323351504 |
- Opis
- Parametry
- Informacje dot. bezpieczeństwa
W książce podjęto problematykę zasobów osobistych i społecznych wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych i ustalenia ich związku z dobro-stanem psychicznym. Autorka omawia znaczenie zasobów psychospołecznych w życiu człowieka oraz przybliża ich resocjalizacyjny potencjał. Wskazuje także na sytuacji, w której wtórna socjalizacja osób dorastających odbywa się w separacji od zewnętrznych, naturalnych środowisk życia. Odwołując się do literatury przedmiotu, ukazuje niekorzystny wpływ izolacji instytucjonalnej na zdrowie psychiczne adolescentów. Na tej podstawie i z uwzględnieniem wyników badań własnych przedstawia nowe rozwiązania w pracy z młodzieżą przebywającą w placówkach resocjalizacyjnych. Proponuje kierunki zmian koncentrujące się na rozwoju dobrostanu psychicznego oraz rekomenduje adekwatne programy, które z powodzeniem stosowane są w wielu krajach świata.
Publikacja skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków. Będzie szczególnie przydatna dla studentów kierunków pedagogicznych i pracy socjalnej, pedagogów szkolnych, kuratorów sądowych oraz kadry pedagogicznej instytucji wychowawczych i resocjalizacyjnych. „Autorka, sięgając zwłaszcza do podstaw współczesnej psychologii pozytywnej oraz do pedagogiki resocjalizacyjnej - w jej wymiarze teoretycznym i praktycznym - skonstruowała projekt badawczy koncentrujący się na poszukiwaniu u wykolejających się wychowanków nie deficytów socjalizacyjnych, a tkwiących w nich zasobów psychospołecznych stanowiących punkt wyjścia podejmowanych odpowiednich działań opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Dzięki takiemu właśnie ujęciu praca ta jest swoistym novum wśród licznych dzisiaj opracowań powstających w obszarze pedagogiki resocjalizacyjnej".
Z recenzji prof. dr. hab. Wiesława Ambrozika
Anna Dąbrowska - doktor nauk humanistycznych w dziedzinie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego; psychoterapeutka. Autorka oraz redaktorka monografii, prac zbiorowych, artykułów w czasopismach polskich i zagranicznych, a także kierowniczka i realizatorka projektów badawczych i badawczo-wdrożeniowych, których rezultaty można wykorzystać w praktyce pedagogicznej skoncentrowanej na wsparciu psychospołecznego funkcjonowania adolescentów w ich środowiskach życia (rodzinach dysfunkcjonalnych, rodzinach patologicznych, instytucjach resocjalizacyjnych). W jej aktywności naukowo-badawczej ważne miejsce zajmuje udoskonalanie efektywności procesu resocjalizacji młodzieży niedostosowanej społecznie poddanej wychowaniu instytucjonalnemu.
Dane producenta
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Gołębia 24
31-007 Kraków
biuro@wuj.pl
- Produkty podobne
- Ostatnio oglądane produkty
- Inni Klienci kupili również
- Polecamy
- Nowości
- Bestsellery
- Wyprzedaże
58.00
46.75
46.75
46.75
19.00
25.00
39.00
10.00
25.00
40.00
40.00
21.80