• Kategorie
  • Znaczenie uniwersytetów dla dzieci. Studium innowacji edukacyjnej

91.58
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 2-5 dni roboczych
Cena przesyłki 13.5
Paczkomaty InPost 13.5
InPost Kurier 17
Kurier DHL 19.7
Dostępność 6 szt.
ISBN 978-83-01-24426-2

Znaczenie uniwersytetów dla dzieci. Studium innowacji edukacyjnej to książka, która jako jedna z nielicznych w polskim piśmiennictwie naukowym podejmuje temat uniwersytetów dziecięcych w sposób zarówno pogłębiony, jak i wieloaspektowy - od źródeł historycznych, przez refleksję pedagogiczną, aż po praktykę badawczą i krytyczne spojrzenie na ich przyszłość. Autorka, dr Elżbieta Litwin-Sondej, łączy w tej publikacji perspektywę badaczki, edukatorki i aktywnej uczestniczki działań uniwersyteckich skierowanych do najmłodszych.

Autorka proponuje nie tylko pogłębioną refleksję nad miejscem dziecka w świecie akademickim, ale również rekomendacje dotyczące przyszłości uniwersytetów dziecięcych. Wskazuje, że potrzebne są długofalowe strategie oparte na odbudowie prestiżu uczelni wyższych, ich otwartości na młodego odbiorcę i dbałości o jakość przekazywanej wiedzy. Jak pisze: „Uniwersytety dla dzieci uczą świadomego odbioru kultury naukowej, współdziałania, tworzenia ducha universitas. Pobudzają w dziecku wewnętrzną motywację do stawiania pytań oraz krytycznego poszukiwania odpowiedzi na wzór naukowo-badawczy".

Dzięki książce poznasz genezę i ewolucję idei uniwersytetów dziecięcych. Dowiesz się, co wspólnego z uniwersytetami dla dzieci miała Maria Skłodowska-Curie. Poznasz od środka Akademię Sztuki Myślenia oraz Polską Akademię Dzieci na Uniwersytecie Warszawskim. Odkryjesz inspiracje do praktycznych rozwiązań dydaktycznych i scenariuszy.

Autor:
Elżbieta Litwin-Sondej
Oprawa:
twarda
Rok wydania:
2025
Format:
17x24
Data wydania:
2025-11-03
Status:
Nowość
Wydawca:
PWN
Stron:
176
Wydanie:
1