• Kategorie
  • Znaczenie otoczenia społeczno-gospodarczego dla działalności innowacyjnej przedsiębiorstw

40.79
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 2-5 dni roboczych
Cena przesyłki 13.5
Paczkomaty InPost 13.5
InPost Kurier 17
Kurier DHL 19.7
Dostępność 3 szt.
ISBN 978-83-233-4989-1

Prowadzona obecnie polityka gospodarcza zarówno Unii Europejskiej, jak i polskiego rządu za cel stawia sobie rozwój oparty na wiedzy i zwiększenie innowacyjności (plan Morawieckiego). Zgodnie z rozważaniami teoretycznymi to innowacje oparte na pracach badawczo-rozwojowych mają prowadzić do szybszego wzrostu gospodarczego, tymczasem działalność innowacyjna polskich przedsiębiorstw oparta jest głównie na imporcie gotowej technologii w postaci maszyn i oprogramowania. Jakie czynniki determinują oba rodzaje działalności innowacyjnej?

W jakich obszarach kraje „starej Unii" różnią się od krajów dawnego bloku wschodniego? Jakie cechy otoczenia społeczno-gospodarczego wspierają działalność badawczo-rozwojową? Na te pytania autorka poszukuje odpowiedzi w swojej pracy.

Judyta Lubacha - doktor nauk ekonomicznych, pracownica Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadzi badania w nurcie ekonomii instytucjonalnej, dotyczące działalności innowacyjnej oraz rozwoju regionalnego. Laureatka stypendiów: DAAD (grant badawczy dla doktorantów i młodych naukowców) realizowanego na Uniwersytecie w Bremie; Narodowego Banku Polskiego (stypendium naukowe dla doktorantów); Ministra Rozwoju Regionalnego (Nagroda Specjalna Ministra Rozwoju Regionalnego w konkursie prac magisterskich „Teraz Polska Promocja"). Kierownik grantu Preludium finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki.

Autor:
Judyta Lubacha
Oprawa:
miękka
Rok wydania:
2021
Format:
15,8x23,5
Data wydania:
2021-09-16
Status:
JEST
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Stron:
198
Wydanie:
1

Dane producenta

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Gołębia 24
31-007 Kraków

biuro@wuj.pl