• Kategorie
  • Analiza rynku - wybrane zagadnienia na przykładzie rynku spożywczego

35.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 2-5 dni roboczych
Cena przesyłki 13.5
Paczkomaty InPost 13.5
InPost Kurier 17
Kurier DHL 19.7
Dostępność 10 szt.
ISBN 9788382370348
  • Autorzy: Wicka Aleksandra, Sobczak-Malitka Wioleta 
  • Format: 17.6x25.0cm
  • Objętość: 126
  • Oprawa: Miękka
  • Rok wydania: 2025
  • Wydawca: Wydawnictwo SGGW

Wstęp ........................................................................................................................................ 5

1. Od danych do wiedzy ............................................................................................ 7
1.1. Dane, informacja, wiedza – czy to, to samo? ...................................... 7
1.2. Projektowanie procesu badawczego .................................................... 12
1.3. Źródła danych i metody ich zbierania .................................................. 18
1.4. Metody analizy danych wtórnych i pierwotnych – wybrane wzory i przykłady zastosowania ..................................... 23
1.5. Prezentowanie wyników badań .............................................................. 35
2. Popyt i czynniki go kształtujące ..................................................................... 45
Co to jest popyt? ......................................................................................................... 45
2.1. Cena jako czynnik wpływający na popyt (prawa, elastyczności, przykłady) .......................................................... 52
2.2. Badanie wpływu dochodu na popyt (prawa, elastyczności, przykłady) .......................................................... 58
2.3. Czynniki pozaekonomiczne wpływające na popyt ......................... 62
2.4. Zróżnicowanie popytu w gospodarstwach domowych ................ 63
3. Podaż w ujęciu przedmiotowym i podmiotowym ................................ 71
3.1. Co to jest podaż? ............................................................................................ 71
3.2. Cenowa elastyczność podaży i jej determinanty ............................. 74
3.3. Pojemność rynku i wskaźnik zaspokojenia popytu ........................ 77
3.4. Badanie struktury sektora producentów ............................................ 82
3.5. Zróżnicowanie przestrzenne produkcji .............................................. 92
4. Ceny i metody ich ustalania .............................................................................. 101
4.1. Rodzaje cen na różnych szczeblach obrotu towarowego ............ 101
4.2. Kształtowanie się cen produktów rolnych ......................................... 103
4.3. Źródła informacji o cenach produktów rolno-spożywczych ...... 108
4.4. Badanie zmienności cen w czasie .......................................................... 111
4.5. Badanie relacji cen ....................................................................................... 117
Bibliografia ........................................................................................................................... 121

Dane producenta

Wydawnictwo SGGW
Nowoursynowska 161
02-787 Warszawa
Poland

wydawnictwo@sggw.edu.pl