• Kategorie
  • Sektor usług żywieniowych jako kanał dystrybucji żywności

Brak towaru
31.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 2-5 dni roboczych
Cena przesyłki 12
Paczkomaty InPost 12
InPost Kurier 14
Poczta Polska 19
Kurier DHL 19
Dostępność 0 szt.
ISBN 9788371608155

Zakresem monografii objęto sektor usług żywieniowych, traktując go jako coraz bardziej wyróżniającego się uczestnika łańcucha żywnościowego oraz kreatora odrębnego kanału dystrybucji żywności. Uzasadnieniem dla takiego podejścia do kanałów dystrybucji są wzrastające przychody omawianego sektora, potwierdzające wzrost jego roli jako kanału sprzedaży produktów żywnościowych, za pośrednictwem które produkty te w coraz większej skali docierają do konsumentów. W tym kontekście na podkreślenie zasługuje dwutorowe podejście Autora opracowania do omawianego zagadnienia uwzględniające perspektywę producentów żywności oraz perspektywę przedsiębiorstw świadczących usługi żywieniowe.

Opracowanie znacznie wzbogaca istniejącą, dość skromną literaturę z zakresu kanałów dystrybucji żywności, odnoszącą się do współpracy producentów żywności z sektorem usług żywieniowych. Dostarcza cennych danych, które mogą być przydatne decydentom na różnych szczeblach zarządzania i rozwijania działań biznesowych, zarówno w obszarze obejmującym producentów żywności (rolnicy i grupy producenckie) oraz w sektorze usług żywieniowych (restauracje, bary, stołówki, punktu gastronomiczne i firmy cateringowe).

  • Format: 17.0x24.0cm
  • Autor: Michał Gazdecki
  • Objętość: 95
  • Oprawa: Miękka
  • Rok wydania: 2015
  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu
Wstęp             
I. SEKTOR USŁUG ŻYWIENIOWYCH - U]ĘCIE TEORETYCZNE
  1. Pojęcie gastronomii oraz sektora usług żywieniowych
  2. Funkcje gastronomii
  3. Usługa żywieniowa jako produkt
  4. Klasyfkacja i charakterystyka placówek gastronomicznych
  5. Współpraca producentów rolnych z przedsiębiorstwami gastronomicznymi
II. DYSTRYBUCJA ŻYWNOŚCI A SEKTOR USŁUG ŻYWIENIOWYCH
  1. Specyfika i systemy dystrybucji na rynku żywnościowym
  2. Znaczenie sektora usług żywieniowych w systemie dystrybucji żywności
III. ZAKRES ORAZ SZANSE I OGRANICZENIA ROZWOIU WSPÓŁPRACY PRODUCENTÓW ŻYWNOŚCI Z SEKTOREM USŁUG ŻYWIENIOWYCH
  1. Uwagi metodyczne
  2. Perspektywa producentów rolnych
  3. Perspektywa przedsiębiorstw gastronomicznych
IV. SZANSE I OGRANICZENIA ROZWOIU WSPÓŁPRACY POMIĘDZY PRODUCENTAMI ROLNYMI A GASTRONOMIĄ
  1. Możliwości współpracy producentów żywności z sektorem uslug żywieniowych - perspelctywa producentów żywności
  2. Bariery współpracy producentów żywności z sektorem usług żywieniowych - perspektywa producentów żywności
  3. Możliwości współpracy producentów żywności z sektorem usług żywieniowych - perspektywa przedstawicieli gastronomii
  4. Bariery współpracy producentów żywności z sektorem usług żywieniowych - perspektywa przedstawicieli gastronomii
V. MODELE WSPÓŁPRACY PRODUCENTÓW ROLNYCH Z SEKTOREM USŁUG ŻYWIENIOMFYCH

VI. KOSZTY I EFEKTYWNOŚĆ WSPÓŁPRACY POMIĘDZY PRODUCENTAMI ROLNYMI A PLACÓWKAMI GASTRONOMICZNYMI

VII. POTENCJALNE SKUTKI ROZWINIĘCIA WSPÓŁPRACY PRODUCENTÓW ROLNYCH Z SEKTOREM USŁUG ŻYWIENIOWYCH

VIII. PODSUMOWANIE

LITERATURA

ANEKS WYBRANE WYNIKI PRZEPROWADZONYCH BADAN 
BADANIE 1. Identyfkacja kanałów sprzedaży wykorzystywanych przez gospodarstwa rolne. Prezentacja wybranych pytań i  odpowiedzi
BADANIE 2. Identyfkacja źródeł zaopatrzenia w surowce żywnościowe wykorzystywanych w gastronomii. Prezentacja wybranych pytań i uzyskanych odpowiedzi